1 Aralık 2011 Perşembe

kurutulmuş domatesli omlet

ahh datça! seni gördük göreli aklımız, kalbimiz hep sende. her gidişimde ayrı güzelliklerle dönüyorum senden. birbirinden güzel anılar, dostlar. ve birbirinden lezzetli yiyecekler. 


datça'ya ilk gittiğimizde bahçeden topladığımız limonlarla yaptığımız limonatanın tadı hala damağımda. evimizin taş fırınında pişirdiğimiz ekmek de öyle. kırma zeytinler, zeytinyağları, taze taze adaçayları, kekikler, ilaç niteliğindeki balı, kasım ayında yenen tazecik tarla domatesleri... hangi birini anlatsam bilemiyorum. 






datça'da kalbimizi bırakırken yanımıza da güzel hatıralar aldık tabi. iki denizin suyu misal. baktıkça knidos'u hatırlatsın diye. bir de lezzetli hatıralarımız var, asıl onlara değinmek istiyorum.



datça'nın o ufacık çarşısında birçok yerel dükkan bulunmakta. az önce saydığım yerel lezzetlerin tamamını burada bulmak mümkün. bunlardan biri de kurutulmuş domates. ilk tattığım andan itibaren müptelası oldum diyebilirim. ister kaynar suda yarım saat beklettiğiniz domatesleri zeytinyağı ve biberiye ekleyip kahvaltıda yiyin, ister cevizli rokalı bir salata ile birlikte deneyin. isterseniz bir foccacia yapın, içine de datça'dan aldığınız zeytini, biberiyeyi, kekiği ve kurutulmuş domatesi ekleyin.


benim tercihim bu kez de omletten yana oldu. yanında da datça'nın muhteşem limonlu adaçayı, ohh mis. denemek isteyenler için tarifi aşağıda yayınlıyorum. şimdiden afiyet olsun.




kurutulmuş domatesli omlet

malzemeler
  • 1 kaşık zeytinyağı
  • 1 kaşık un
  • 2 adet yumurta
  • yarım çay bardağı süt
  • 4-5 adet kurutulmuş domates
  • tuz, karabiber, biberiye.

yapılışı

  1. zeytinyağını tavada biraz kızdırın.
  2. un, süt ve yumurta bir kasede çırpın. içine tuz, karabiber, biberiye, peynir ve domatesleri ekleyin.
  3. hazırladığınız karışımı tavaya dökün. altı piştikten sonra bir tabak yardımı ile omleti çevirin.

Hiç yorum yok: