21 Aralık 2011 Çarşamba

bir hamur, dört mamül


hazırsanız size adı çok kötü, kendi çok lezzetli bir pastane mamülünden söz edeceğim; sakallı!

adını her duyduğumda hoş olmayan çağrışımlar yapan bu sevgili yiyeceğimizi pek de severim halbuki. ama bir insan niye bir yiyeceğe bu ismi verir, halen düşünürüm. benim gibi peynire tapan biriyseniz, maydanozu da seviyorsanız maydanozdan sakallar da size çok itici gelmeyecektir. 


sakallının yapımı oldukça kolay. hem de bir hamurdan bir çok farklı ürün yapmanız mümkün. o yüzden vaktiniz kısıtlıysa size büyük kolaylık sağlıyor. bir hamurdan sakallı, mini pizza, açma ve kanepe yapmanız mümkün.



hem tatları da çok güzel ve herkes tarafından da seviliyor. hiç mini pizza yemeyen birine rastlamadım desem sanırım abartmış olmam. madem herkes bu kadar seviyor, o halde yapmak için kolları sıvayalım! 

mini pizzaları ben peynirli yaptım; ama siz istediğiniz gibi içlerini doldurabilirsiniz. zeytin, salam, patates, mısır vs. ile de çok güzel oluyor.


yazıyı koymak için oldukça geciktiğimden bir de tarifi yazmakla vakit kaybetmeyeyim diye tarif defterimden fotoğraf çekip buraya aktardım. reçete 1 kg una göre hazırlanmış ama bence yarıya indirmenizde fayda var. yarım ölçü yaptığınızda yaklaşık 70-80 adet pizza-sakallı çıkıyor. 

deneyecek ve yiyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun.


1 yorum:

Aylin dedi ki...

her zamanki gibi yaptıkların oldukça iştah açıcı ve enfes görünüyorlar. bence 'sakallı' dereotuyla da çok lezzetli olur.